Jag har full förståelse för att det kan vara stressigt på jobbet. När man sedan jobbar med människor kanske det kan vara ännu värre. Dock anser jag att det då är än mer viktigt att åtminstone FÖRSÖKA hålla sig lugn när man jobbar med människor som behöver hjälp och vård.
Vi ska åka till Egypten i december och jag måste vaccinera mig. Jag har sprutskräck och alltså dragit ut på det så långt det är möjligt. Första gången jag pratade med mottagningen där jag är listad fick jag prata med en sköterska, som försökte, men som inte kunde svara på några frågor jag hade om vaccinationer. Hon fick sitta och fråga sin kollega under tiden som hon hade mig i luren, och därmed förmedla vad kollegan sa. Till slut räckte hon över luren till sköterska nummer två istället. Detta var en otroligt uppstressad och forcerad person. Jag lyckades väl få någorlunda svar på de flesta funderingarna.
Nu var det alltså dags att boka tid. Denna gången får jag prata med en ny sköterska, och hon är ungefär lika uppstressad och forcerad som sköterska nummer 2 vid första tillfället, samt att hon inte kunde svara på frågorna.
Sammanfattningsvis så kan man väl konstatera att jag känner mig sådär "lagom" lugn och förtroendet för dessa och deras kunskaper känns ju ganska minimal. Någon av dessa, eller en ny, fjärde sönderstressad person, ska sticka en nål i mig!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget
(
Atom
)
Inga kommentarer :
Skicka en kommentar